۱۳۸۹ تیر ۱۰, پنجشنبه

در پاسخ به استفتا از خامنه‏ای: حكم ازدواج موقت با دختر باكره


بعد از سلام، دختري هستم كه فعلاً به دلايلي،شرايط ازدواج دائم براي من فراهم نمي شود و تمايل دارم براي رفع احتياج با پسر يا مردي كه به او علاقه دارم براي مدتي ازدواج موقت بكنم؛ به نحوي كه اين ازدواج هيچ مفسده اي برايم ندارد و باعث حاملگي من نمي شود و ترك آن نيز موجب گناه مي شود ولي اطمينان دارم پدرم در صورت اطلاع مخالفت خواهد كرد.در اين صورت تكليف اذن پدر و الزام بر اطلاع او براي من چگونه است؟
باسمه تعالي
ازدواج موقت دختر باكره بنابر احتياط واجب بايد با اجازه ي پدر باشد ولي اگر دختر نياز به ازدواج دارد و خواستگار، هم كفو شرعي و عرفي او مي باشد و در حال حاضر خواستگار ديگري كه واجد شرايط باشد وجود ندارد، اذن پدر ساقط است.
استفتا از آيه الله خامنه اي
http://www.iranroshd.ir/News.aspx?NewsId=9738

هیچ نظری موجود نیست: